Czwartek, 22 marca 2018 r.

Najwyższa Komisja Odwoławcza PZPN uznała odwołanie Górnika

Jak poinformował na Twitterze prezes PZPN-u, Zbigniew Boniek, Najwyższa Komisja Odwoławcza PZPN uznała odwołanie Górnika Zabrze, w sprawie kary trzech ujemnych punktów, za spotkanie z Piastem Gliwice. Oznacza to, że po meczu rozegranym w ramach 26. kolejki ligowej bieżącego sezonu zabrzanom nie będą odejmowane trzy punkty w tabeli.

Przypomnijmy, że po tym jak kibice Górnika spalili w końcówce wyjazdowego spotkania z Piastem flagi, fani zespołu z Gliwic wyłamali ogrodzenie, co uniemożliwiło dokończenie zawodów.

W momencie przerwania meczu Piast prowadził 1-0, ale w związku z wydarzeniami na stadionie Komisja Ligi ukarała gliwiczan walkowerem 3-0 na korzyść Górnika. Klub z Zabrza za "sprowokowanie przez kibiców zamieszek" bezprecedensowo ukarano jednak odjęciem w tabeli trzech punktów.

Najwyższa Komisja Odwoławcza PZPN decyzję tę jednak uchyliła.

Aktualna tabela:

1. Jagiellonia Białystok 28 54 44-32
2. Legia Warszawa 28 51 40-30
3. Lech Poznań 28 49 43-21
4. Górnik Zabrze 28 46 53-41
5. WISŁA KRAKÓW 28 43 40-33
6. Wisła Płock 28 43 38-34
7. Korona Kielce 28 41 42-36
8. Zagłębie Lubin 28 39 36-31
9. Cracovia 28 38 38-36
10. Arka Gdynia 28 37 35-28
11. Śląsk Wrocław 28 30 32-44
12. Piast Gliwice 28 29 27-36
13. Pogoń Szczecin 28 28 31-43
14. Lechia Gdańsk 28 27 35-48
15. Bruk-Bet Termalica Nieciecza 28 25 29-51
16. Sandecja Nowy Sącz 28 23 25-44


 Redakcja

Tagi:


Zobacz także:



Najczęściej czytane w ostatnim tygodniu:


Dodaj komentarz:


Nick:

Temat:

Tekst:

UWAGA: Dodając komentarz akceptujesz naszą politykę prywatności » oraz regulamin komentarzy »


30    Komentarze:

Kosmaty
Zła decyzja. To znaczy że można bezkarnie
prowokować, już widzę derby Krakowa lub trójmiasta w atmosferze pod tytułem: "Przegrywamy? to nie ma się co szczypać, prowokujemy bez żadnych granic i dostaniemy punkty za walkowera". Przecież to kpina i otwarta zachęta do takich zachowań.

71            -89
~~~Steve
Co ty pieprzysz za głupoty Kosmaty
Przeanalizuj sobie jeszcze raz cała sytuacje

55            -26
dawidek
Sama decyzja niestety słuszna.
Zdenerwowanie moje polega tylko na tym że sportowo Górnik powinien zdobyć w dwumeczu z Piastem max 1 punkt, a ma ich aż 6. Co prawda dzięki też decyzji Wisełka awansowało na 5 miejsce w tabeli, ale za to 4 miejsce uciekło na 3 punkty plus gorszy bilans bezpośrednich meczy z Górnikiem.

34            -13
~~~567
@Kosmaty@
Ale o co ci chodzi , NKO postąpiła słusznie , za prowokacje jest inny taryfikator kar , a za brak zabezpieczenia meczu inny i NKO uchyliła głupią decyzje komisji legii :lol:

41            -14
~~~goal
Na pewno najsprawiedliwszy byłby obustronny walkower.
Jednak najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że potrafili ukraść flagi Piasta, a potem przynieśli je bezkarnie do miejsca kradzieży. Następnie za przyzwoleniem okradzionych, wnieśli je bezkarne i jeszcze podpalili na ich terenie, a jakby tego było mało, to jeszcze przegrali mecz, za który przyznano im trzy punkty i powiększono różnicę bramek w stosunku trzy do zera!

27            -15
pel
walkower
Prowokacje są na każdym meczu (oprócz Niecieczy:) ) ... piast nie zapewnił bezpieczeństwa (a właściwie ochrona) przed własnymi kibicami , a karać chcieli górnika ... śmiech na sali . Dobra decyzja.

36            -12
~~~gammay
sprawiedliwa decyzja
Ukaranie Górnika za "prowokacyjne spalenie szalików" to mieszanie dziecinady z poważnymi pieniędzmi o jakie toczy się rywalizacja w ekstraklasie. Palenie szalików to rozrywka małolatów. I jeśli nawet była to prowokacja to w realnym świecie nie ma takiej możliwości aby karać wszelkie prowokacje. A zatem musi być czytelna granica oddzielająca postępowania które można uznać za karalną prowokację od takich działań, które choć są prowokacją, to jednak nie mogą być karalne. Ta granica to np. bezpośrednie zagrożenie zdrowia lub życia prowokowanych ze strony prowokujących. Proszę bardzo: czy kibice którzy na Cracovii ostrzelali racami kibiców drużyny przyjezdnej byli czy nie byli sprowokowani? Czy byłoby zatem sprawiedliwe odjęcie w tamtym przypadku punktów zarówno drużynie Wisły jak i Cracovii? Czy sprawiedliwe byłoby odjęcie punktów Górnikowi jeśli za znacznie groźniejszy czyn kibiców nie odebrano punktów Cracovii? Pojawienie się ognia na widowni w wyniku palenia szalików obciąża organizatorów imprezy i kilku "piromanów" których należało wyłapać i ukarać, ale przecież w żadnym stopniu nie obciąża drużyny przyjezdnej. Ukaranie Górnika byłoby zachętą do podejmowania identycznych działań już jako świadomego sabotażu w stosunku do drużyn którym kibice rywalizujących klubów chcieliby odjąć punkty. A w końcu, jak wiemy, bardzo popularna pieśń polskich stadionów ma słowa wyjątkowo prowokacyjne bo obelżywe dla drużyny przeciwnej, które brzmią: XX to stara k..., XX j...jest itd. Czy z powodu tej prowokacyjnej zaczepki odejmowane są komukolwiek punkty? Czy tego rodzaju prowokacja wyśpiewywana przez tysiące gardeł zasługuje w mniejszym stopniu na karę niż spalenie kilku szalików? Jeśli prowokacja nie ma znamion bezpośredniej fizycznej agresji to trudno jest racjonalnie uzasadnić kary dla prowokatorów

15            -13
~~~ niko
Uzasadnienie
Jest może jakieś uzasadnienie była jakaś dyskusja - merytoryka czy rzucali pieniazkiem na tej komisji?

11            -6
kibic 357
Realia
Należy rozgraniczyć wybryki kibolskie a odpowiedzialność klubu. Jeżeli robią to kibice Piasta na własnym stadionie , to nie ma wątpliwości , że walkower i kara jest zasadna. Brak należytego zabezpieczenia imprezy musi skutkować karą, przecież nie wszyscy kibice chcą oglądać takie ekscesy i z nimi się solidaryzują. Na stadiony często przychodzą dzieci i dbajmy o ich bezpieczeństwo. Klub nie chce nic zrobić z kibolami niech ponosi konsekwencje. Inaczej sytuacja ma się z kibicami drużyn przyjezdnych , czy dany klub ma decydujący wpływ na to kto pod jego barwami pojedzie na mecz i zrobi " bydło"- raczej nie , no chyba , że jest to zorganizowany wyjazd za pełna akceptacja klubu , to wtedy za ich zachowanie poniekąd pod szyldem klubowym konsekwencje powinien ponieść ich klub. Czy powinien to być walkower - raczej nie , czy kara odjęcia punktów - też nie , ale zakaz wyjazdu zorganizowanych grup na okres 10 sezonów bez możliwości wcześniejszego darowania/zawieszenia/ kary pewnie przyniosło by więcej korzyści niż ta żenada w PZPN.

14            -3
~~~dr
Kiedyś (dawno temu) były takie przepisy, że w przypadku
braku możliwości kontynuowania meczu, mecz był przerywany. Na następny dzień o godzinie 12:00 (bez udziału kibiców kontynuowany).

24            -12
~~~felo-tsw
No to już wiemy
że 5 miejsce to maximum co możemy osiągnąć po rundzie zasadniczej. Jeszcze rano, przy wygraniu 2 ostatnich meczów, była realna szansa na jej zakończenie na 4 miejscu (4 mecze w domu i 3 wyjazdy w rundzie finałowej). Teraz jednak Górnikowi wystarczy 1 zwycięstwo by obronić 4 pozycję, a grają z...sandecją u siebie. I znów prawdopodobnie, czekają nas 4 delegacje i 3 mecze u siebie

18            -6
tedy
@~~~felo-tsw
Przy dwóch wygranych teoretycznie możemy łyknąć amice przy ich porażce z kórnikiem... ;-)

21            -3
Fred1906
...
!dioci. Wystarczylo utrzymac wynik z murawy i ukarac Piasta -3pkt. Kluby zostalyby ukarane a nikt nie dostalby punktow za nic przy zielonym stoliku.

34            -9
~~~567
@~~~felo-tsw
Ale to już nie wina Górnika tylko Wisły że nie ugrała tego co planowano .

21            -5
~~~Tsw slafko
Dziwne
Bardzo dziwne spojrzalbym na to zupełnie normalnie ale to wredykt przeciw nam bo nie zajmiemy 4 msc i to wszystko po 2:0 w stolycy.. jak dla mnie decyzja celowa

5            -20
~~~Bartg
A tam..
..bez przesady, juz widze ze niektorzy wesza spisek przeciwko Wisle..jak dla mnie decyzja jak najbardziej prawidlowa, za przerwanie meczu wine ponosi tylko piast(a raczej ich kibice)..wiec wqlkower dla gornika jest decyzja ok. Karanie za prowokowanie ujemnymi punktami? Pytanie co jesli wyzwisko tez kogos prowokuje? Co kolejke powinno w takim razie byc dla wszystkich -3 pkt, dla Wisly tez..ogolnie finalna decyzja ok tylko gornikowi powinni dowalic z 50000 euro

15            -4
Kosmaty
@~~~Steve, @dawidek
@~~~Steve sytuacja była taka, że źródłem wszystkiego były prowokacje ze strony kiboli Górnika. @dawidek masz rację, że za prowokacje jest inna tabelka kar niż przerwanie meczu. Jednak w tym wypadku kibole Górnika także są winni przerwania spotkania. Jako źródło całej sytuacji są temu współwinni. Poza tym, że kibice Piasta nie powinni tak reagować i walkower Piasta jest ewidentny pozostaje jeszcze sprawa idei prawa, jak i konsekwencji tej decyzji. Teraz mecze podwyższonego ryzyka, te w których ładunek nienawiści miedzy grupami szalikowców jest szczególnie duży mają dodatkowy podtekst, który dodatkowo zaostrzy atmosferę na trybunach. Ta decyzja sprawia, że będzie jeszcze "goręcej" na takich meczach i to zdecydowanie w negatywnym sensie.

8            -14
stary wiślak
Kosmaty ,masz wiele racji.
Prowokatorstwo przyjezdnych w takich przypadkach zaczyna się opłacać! Bo klub,który przegrał by prawdopodobnie mecz,dostaje wygraną 3:0.Jasne,że organizator imprezy odpowiada za jej bezpieczeństwo,tylko czemu beneficjentem podwójnym ma być klub przyjezdny,którego kibice mają swój udział w sprowokowaniu takich wypadków?

8            -39
Maxi
Kosmaty
Co ty [...] za głupoty ! Co jest temu wina drużyna Górnika Zabrze bo ja nie wiem ? Paru pajaców spaliło szaliki Piasta i drużyna Górnika ma cierpieć ? z jakiej to okazji ? gdzie ich wina ? Tu zawalili organizatorzy przecież to nie Górnik organizował mecz ! Zakaz dla kibiców Górnika na mecze wyjazdowe nawet na cały sezon to było by ok a nie karać drużynę

18            -5
GrzegorzS
Kurcze jak widze jak tu niektórzy już ustalili,
miejsce w tabeli i co mozemy z niego wykrecic. Kurcze przy dobrym obrocie sprawy możemy nawet 3 lokatę zając a tupłacze, że nie wyżej niz 5. Przed meczem ferowanie wyników to czysty bez sens. Górnik formą nie świeci. Spokojnie może przy spełnieniu pewnych warunków zremisować (a nawet polec) z Sandecją co wcale w naszej lidze nie jest niemożliwe. Potej musi zagrac w Poznaniu. Co do Lecha tez nie jest powiedziane, że musi coś ugrac do końca rundy. Czwarte miejsce w lidze wbrew pozorom przy pewnym układzie wyników jest wpełni realne. Ale założenie podstawowe dwie wygrane do końca rundy zasadnicze. A potem patrzec na tabele. Wgranie spotkań jest ważne przede wszystkim z tego powodu, że przy pewnym układzie wyników meczy i formie jaka reprezentują zespoły z pierwszych trzech miejsc realnym wydaje się zmniejszenie strat punktowych do pierwszych trzech zespołów. Lech ma problemy wyjazdowe to trzeba wykorzystać. Legia dostanie szpuntu by wygrac dwa mecze do końca, ale lekko miec nie będzie bo Arka i Pogoń się spręza i postawia A Jagiellonia poza wyskokiem z Legią owszem punktuje skutecznie, ale opiera swoje wyniki o spora doze szczęścia i jest uzalezniona od dwóch skrzydłowych. Naprawdę te runde można skończyć nie dość, że na czwartym miejscu w tabeli to jeszcze np. z 6/7 punktową stratą do lidera.

9            -6
tedy
@GrzegorzS@Kosmaty@stary wiślak
Grzegorzu na trzecie miejsce nie mamy żadnych szans, gdyż w ostatnim meczu amica-kórnik ktoś zapunktuje a mamy gorszy bilans od kórnika i nawet mała tabela trzech drużyn (My, amica, kórnik np. po 49 pkt) daje nam 4 miejsce w tabeli czyli możemy tylko przeskoczyć albo amice albo kórnika przy korzystnym układzie wyników, jedno jest pewne, dwie wygrane dadzą nam 5 miejsce... Kosmaty, stary wiślak jedno pytanie jakim cudem kibice kórnika wnieśli tą dużą flagę piasta na stadion i jął spalili, czy czasem to nie gospodarze odpowiadają za ochronę?

20            -4
~~~€
„stary wiślak”
Jak zwykle słabo. Znowu próba trollingu i pokaz hipokryzji? Pamiętaj, że jest mecz i rewanż człowieku małej wiary! A co będzie, jak wszyscy zaczną prowokować i wybiegać na murawę? Anarchia?!. Przepisy jasno określają co i za co! No ale ty, jak zwykle lubisz prowokować!!. W poniedziałek gramy z grillowanym w kuchence amici ziemniakiem! No i co? W zależności od sytuacji w tabeli kibice( w tym również ty, który podobno ma karnet), powinni kalkulować, co bardziej się opłaca? Przeież, to byłby absurd! Ale to twój świat, świat absurdu. Przepisy są jasne i tylko tacy arogancji jak ty, ich nie rozumieją.

28            -7
Kosmaty
@Maxi, @tedy
I za to Piast pozostał bez punktu. Ale mówienie, że Górnik cierpiał bo nie dostał punktów to przesada. Poprzednia decyzja oznaczała nie to, że tracą, tylko że nie zyskują tego, czego i tak nie wywalczyli na boisku. Teraz są oczywistym beneficjentem tej decyzji, bo przecież przegrywali mecz, Piast miał przewagę i prawdopodobnie Górnik (będący całkowicie bez formy) wyjechałby z niczym, a tak po przegranym spotkaniu dopisują im 3 punkty. Gdzie tu krzywda? Skrzywdzony może się czuć Piast (skrzywdzony przez swoich kibiców i nikogo innego), ale za głupotę trzeba płacić, więc brak punktów dla Piasta jest w pełni zrozumiały, uzasadniony i sprawiedliwy. Z tym nie dyskutuję, bo i nie ma o czym, decyzję w pełni popieram. ALE... no właśnie, "ale"... punkty dla Górnika?! Idiotyzm. Przegrywali, kibole Górnika zaczęli palić flagi i prowokować, i co?!?! W nagrodę ich drużyna dostała 3 punkty... obecna decyzja sankcjonuje właśnie takie przesłanie i właśnie z tym się nie zgadzam. @Maxi piszesz, że drużyna nie może być karana za to, że narozrabiali ludzie z trybun... no to co ma powiedzieć drużyna Piasta?

8            -8
GrzegorzS
Tedy w Polsce żyjesz
czy tydzień temu uważałes, że Górnik przegrywając na 8 minut przed końcem meczu 0-1 i grając plażę zdobędzie 3 punkty dzięki idiotom w szalikach i mundurach?? Proponuję poczekać niech te mecze sie odbęda a Wisła ma swoje spotkania wygrać.

5            -3
~~~Steve
Jak dla mnie kara finansowa dla jednych i drugich
Tak po 200 tysięcy plus zakaz wyjazdów na dla kibiców górnika do końca sezonu.

7            -2
Kosmaty
@tedy, @GrzegorzS
A apropos miejsca... to na koniec rundy zasadniczej to tylko przygrywka. Zaliczka dająca przewagę nad tymi, którzy są niżej w tabeli. Ale tak naprawdę liczy się tylko tabela na koniec całego sezonu, a do tego mamy jeszcze 9 kolejek, 8 tygodni grania i 27 punktów do zdobycia... lub stracenia. Dużo czasu. Możemy zarówno wskoczyć na podium i to wcale nie na najniższy stopień, ponieważ do Legii jest tylko/aż 8 punktów... to sporo, ale w naszej lidze to nie jest dystans nie do nadrobienia. Jednak równie dobrze możemy skończyć ligę na 8 miejscu (tylko kataklizm może nas zepchnąć poniżej), ponieważ nad 8 obecnie Zagłębiem mamy tylko 4 punkty przewagi).

4            -8
Maxi
Kosmaty
Nie dogadamy się . Nie jestem też za tym by Piast jako drużyna został ukarany mecz powinien być dograny nie wiem kto o tym zdecydował że nie dograno meczu czy sędzia czy policja Piast chciał grać ale jeśli już go przerwano i nie dograno to takie są przepisy że należał się walkower Górnikowi . Jaką masz pewność że w ciągu tych 10 minut Górnik by nie wyrównał czy nie wygrał nawet ? Decyzja która została na szczęście zmieniona była kuriozalna i głupia i tyle i była podyktowana tylko tym żeby Górnik się nie zbliżył do legii . W Komisji Ligii zasiadają działacze legi Warszawa sekcji koszykarskiej i gdzie tu obiektywizm . masz tu link do wywiadu z Rudym nie przepadam za nim ale to co tu mówi ma w 100 rację link »

8            -2
Kosmaty
@Maxi
"Co by było gdyby" to argument, którym można uzasadnić wszystko, a tekst "bo może jeszcze coś by się wydarzyło" jest jego jeszcze bardziej rozmytą wersją. Ukaranie Piasta jak najbardziej poprawne, ale podarowanie tych punktów Górnikowi w tym konkretnym przypadku, w kontekście tych konkretnych okoliczności jest błędne. I to, że gonią Legię, czy też jej nie gonią dla mnie nie ma żadnego znaczenia. Na mój pogląd nie ma też wpływu fakt, że dziśki tym 3 punktom uciekają Wiśle. Przepisy są konstruowane w określonym celu i w tym wypadku cel ten został częściowo osiągnięty (ukaranie Piasta), ale też częściowo wypaczony (podarowanie prezentu Górnikowi, a więc także jego kibicom, którzy byli zalążkiem tego wszystkiego, to od ich działań wszystko się zaczęło i za takie działanie dostają jeszcze nagrodę). No nic, zostawmy ten temat, bo nie dotyczy on bezpośrednio Wisły (przy obecnej formie Górnika nie mam wątpliwości, że Wisła na koniec sezonu zdoła go wyprzedzić, a jeśli nie, ty sami sobie będziemy winni), a my się nie dogadamy.

4            -7
majk
Decyzja o przywróceniu punktów
Górnikowi absolutnie słuszna. Co to znaczy że prowokowali? Co już jest prowokacją pozwalającą na rozwalanie stadionu a co jeszcze nie jest? Dla mnie osobiści milion razy bardziej obraźliwe i tym samym prowokacyjne jest zaśpiewanie na tysiące gardeł "legia czy Wisła to stara .... legia czy Wisła..... jest" itd. od spalenia kawałka flagi czy szalika. I co w związku z tym kibice przeciwni po takiej przyśpiewce (śpiewanej notabene dziesiątki razy na każdym meczu) jak zaczną rozwalać stadion karany będzie klub których kibice tak śpiewają? Paranoja. Karany ma być organizator spotkania i koniec a przede wszystkim te półmózgi którzy biorą udział w zajściu - jeśli nawet uda się złapać tylko pięciu [...]ów to całą kwotę strat podzielić na nich i obedrzeć tych bydlaków bez honoru do gołej kości. po jednej takiej akcji takie jedno zero z drugim będzie bezsilne

6            -5
TTT
kara
W takim razie Górnik nie powinien mieć kary 40tys a jakies 200. My za odpalenie rac i zatrzymanie widowiska zapłaciliśmy w ciul więcej.

5            -2