Poniedziałek, 14 stycznia 2008 r.

Kto będzie sponsorem ligi?

Orange jest faworytem przetargu na prawa marketingowe do polskiej ligi. Obecny sponsor tytularny za każdy sezon nowej trzyletniej umowy będzie musiał płacić ok. 20 milionów złotych. - Termin zgłaszania ofert do przetargu mija 24 stycznia. Wysłaliśmy zaproszenia do firm z branży bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, paliwowej i innych. Jestem przekonany, że liga będzie miała godnego sponsora - mówi Wojciech Dobrzyński, dyrektor marketingu w spółce Ekstraklasa SA.

Nikt też nie ma wątpliwości, że padnie finansowy rekord (podobnie jak w przetargu telewizyjnym). Do tej pory firma Orange, operator sieci komórkowej PTK Centertel, za 3,5 letni kontrakt musiała zapłacić 31,6 mln zł, a w czasie jego trwania wspaniałomyślnie "dorzuciła" dodatkowe kilka milionów. Chce twardo walczyć o przedłużenie umowy, ale tym razem za trzyletni kontrakt (od lipca 2008), zdaniem fachowców, trzeba wyłożyć co najmniej 60 mln. Ważne dla kontraktu będzie to, ilu telewidzów będzie miało dostęp do ligi. - Stąd właśnie taka kolejność rozstrzygnięć przetargów - tłumaczy zastępca szefa rady nadzorczej Ekstraklasy SA, mecenas Jacek Masiota. To wyciągnięcie wniosków z poprzedniego przetargu, który jeszcze organizował PZPN. Wtedy sponsor tytularny ligi tak naprawdę kupował kota w worku, gdyż po zwycięstwie musiał czekać na rozstrzygnięcie wyścigu o prawa telewizyjne. Nie wiedział, gdzie i w jakim zasięgu logo jego firmy będzie pokazywane.

Źródło: sports.pl


 vip


Zobacz także:



Najczęściej czytane w ostatnim tygodniu:


Dodaj komentarz:


Nick:

Temat:

Tekst:

UWAGA: Dodając komentarz akceptujesz naszą politykę prywatności » oraz regulamin komentarzy »

Nikt nie komentował jeszcze tej informacji. Może Ty to zrobisz?